15 sep 2010

Tips voor eyeliner bij vettige oogleden

In mijn artikeltje van daarnet over de MAC Fluidline schreef ik dat ik hele vettige oogleden heb waardoor oogmake up niet goed blijft zitten. Alles glijdt er als het ware na enkele minuten af. Heel erg vervelend!
Vandaag dus enkele tips om je eyeliner beter te laten zitten. Ik focus me vooral op de bovenste wimperrand, maar je kan hetzelfde trucje toepassen op je onderste wimperrand.



  • Allereerst: gebruik een primer. Ikzelf gebruik nu de eye primer van Gosh. Ik weet het, ik schreef destijds een negatieve review erover geschreven, maar ik vond het een zonde om het zo maar te laten liggen. Daarom gebruik ik hem weer en hij begint stil aan mee te vallen!
    Oke, in ieder geval, een primer is belangrijk. Het zorgt ervoor dat je oog make up, inclusief je eyeliner, beter blijft zitten.
  • Vervolgens breng ik een laagje oogschaduw op in een lichte kleur. Ikzelf gebruik Nude Beige van Catrice. Let wel: het moet een poederoogschaduw zijn! De textuur van het poeder hecht zich vast aan de primer en zorgt voor een extra houvast voor je eyeliner.
    De kleur hoeft niet noodzakelijk licht te zijn. Als je je ogen opmaakt in felle kleurtjes, eindig dan met een poederoogschaduw, dat is ook even goed.
  • Daarna breng je je eyeliner aan zoals gewoonlijk. No big deal!
  • Om het af te werken poeder je het geheel af. Ja, serieus, afpoederen! Ikzelf gebruik de Gosh Mattifying Powder van de nieuwste primer-lijn en een fluffy kwast, zodat je de kleur van je eyeliner niet verandert. Dit extra laagje poeder set je eyeliner, net zoals wanneer je je gezicht afpoedert.
En voila! Nu blijft je eyeliner de hele dag zitten. Althans, bij mij werkt dit toch en ik heb héle vettige oogleden.

Laat je me weten of het ook bij jou lukt? En heb je zelf ook tips?

Veel liefs,
Diana