4 sep 2010

Review: Gosh Velvet Touch Eye Primer

Onlangs heb ik tijdens de Gosh 2+1 actie van de Kruidvat enkele spulletjes ingeslagen, waaronder deze Eye Primer waar ik héél erg naar benieuwd was! Hij kostte €12,49, wat ik niet min vond maar ik had hoge verwachtingen dus vond ik het niet erg om dat te betalen.

 Wat belooft Gosh?
"De Velvet Touch Eye Primer is een primer speciaal voor het gebied rondom de ogen. De eye primer vermindert de lachrimpeltjes en kraaienpootjes en zorgt ervoor dat je oog makeup langer houdt, niet vervaagt of in de ooglidboog gaat zitten."

Kortom, wat élke andere eye primer hoort te doen. Ik heb nog nooit zoiets geprobeerd, vooral omdat ik nooit felle/donkere oog make up draag (meestal ga ik voor nudekleurtjes). Maar omdat ik de laatste tijd helemaal into vloeibare eyeliner en donkere oogpotlood ben, kan het wel zijn dat ik na verloop van tijd panda-oogjes heb doordat alles van mijn ogen naar mijn wangen migreert. Daarom aarzelde ik niet toen ik de Gosh actie zag (trouwens, in Nederland is het 1+1, grrr!).

Hoe is de substantie/uitzicht/...?
Zoals alle primers van Gosh (buiten de Line Perfector) is de substantie doorschijnend. Maar toen ik voor de eerste keer in de tube kneep, kwam er een blob water uit! Pas even later kwam de 'echte' primer. Het bewijs:


Nu, op zich is dat geen probleem, maar het stoorde me wel even. Deze primer geeft, zoals de naam zelf zegt, je huid een fluweelzacht gevoel. Ook smeert hij gemakkelijk uit, maar je moet hem eigenlijk opdeppen en niet smeren. Naar mijn gevoel trekt hij best traag in, wat ik nog een minpuntje vind.

Hoe is de werking?
Ik ga heel kort zijn: ik vind dit géén fijn product. Zelfs als ik hem lang laat intrekken en er dan oogpotlood op doe, glijdt het er meteen af. Hieronder een foto:


De swatch zonder oogpotlood is duidelijk beter gepigmenteerd dan de swatch zonder. Ik wreef er ook een paar keer over - na héél lang wachten zodat het volledig gedroogd was - en nóg ging de swatch mét primer er gemakkelijk van af. Ik was echt verrast, en niet in de goede zin.
Toch heb ik de primer nog enkele dag gebruikt. En nee, ik vind hem nog steeds niet goed. Mijn huid houdt oogmake up beter zonder primer. Dit is dus een grote teleurstelling.

Eindconclusie?
Dit product zou ik écht niet kopen. Natuurlijk is dit enkel mijn mening. Ik heb rondgezocht naar andere reviews, en ik heb wel een paar keer gelezen dat dit product súper werkt. Het is dus voor iedereen anders!

Als jij hem wilt testen, ik wil hem voor €10 inclusief verzendkosten wel verkopen :) Heb hem zelf maar 3 keer gebruikt en het tubetje is volledig schoongemaakt en gedesïnfecteerd.

Veel liefs,
Diana