18 aug 2010

De juiste soort foundation kiezen voor jouw huidtype

Je herkent jezelf misschien wel in het volgende scenario: je hebt de pérfecte kleur foundation gevonden, hij past precies bij jouw huidskleur. Maar toch, op de een of andere manier, ziet het er crappy uit. Wellicht ligt het dan aan je huidtype. Dat is namelijk ook heel belangrijk en bepaalt ook of je foundation goed blijft zitten of niet. Lees snel verder voor de tips!



° Droge huid:
Ga voor een creme foundation of de traditionele vloeibare foundation. Blijf dus weg van poeder! Het belangrijkste, véél belangrijker dan je foundation, is je dagcreme. Dat brengt vocht in en zorgt dat je foundation niet snel in de droge plekken zal trekken.

Nivea Visage hydraterende dagcreme droge huid - €6,26

° Vette huid:
Één woord: olievrije foundation. Ofja, dat waren er twee :) Maar olievrij is het sleutelwoord! De natuurlijke oliën in je huid zullen combineren met dat soort foundation en dat zorgt voor een natuurlijke, mooie huid.
Rimmel Lasting Finish 16 Hour Mineral Enriched Foundation - €9,99

° Gecombineerde huid:
Kies voor de traditionele vloeibare foundation en gebruik dan wat poeder erover heen. Probeer ook poederfoundation bij de hand te hebben om af en toe de vettere zones een beetje bij te werken. Met gewone poeder is dat niet zo handig want dat kan snel cakey uitzien.

Maybelline Dream Creamy Foundation - €12,28

° Tot slot :
Als je je zorgen maakt over roodheid en dergelijke, gebruik dan géén al te dekkende foundation. Dit is natuurlijk voor de hand liggend voor de meeste mensen, maar als je een iets transparantere foundation of getinte dagcreme gebruikt geeft het je huid een subtiel kleurtje en dat oogt véél natuurlijker dan een plamuurlaag. Toch veel dekking nodig? Gebruik dan creme foundations, die dekken het beste.

Veel liefs,
Diana

3 opmerkingen:

www.beautyking.nl zei

Diana wat heb je toch een leuke site!
1nadeel vind ik wel...

KOM IS WAT VAKER OP MSN!!:p

xx beautyking.nl eigenaresje(A):P

Anoniem zei

Ik heb altijd de grootste moeite met foundation kleur uitzoeken. Ik denk altijd de goeie te hebben tot na 2 á 3 keer gebruik. Da is de kleur niet goed of is het slechte foundation. Ik vind dit een goeie review.
Ik heb er zeker wat van opgestoken.
Liefs, xxxx

Anoniem zei

Ik heb ook altijd moeite met het juiste foundation kleur te zoeken, dat komt omdat ik van nature getint ben, maar ik ben in mijn gezicht twee tinten lichter dan in mijn nek,lichaam. Hoe moet ik dit oplossen?
Groetjes Tamanna

Een reactie posten

Lief dat je een comment achterlaat, je t'aime!