12 aug 2010

Mijn favo foundation+poeder

Ik weet dat veel meiden zweren bij foundations zoals die van MAC, Maybelline, Bourjois,... Maar ik heb weinig gehoord over make up van Nivea. Wat best jammer is, want hun make up is echt top!

Nivea is niet enkel bekend voor hun beroemde crème!


Een héééééle tijd geleden kocht ik twee make up items van Nivea: de Ideal Finish Foundation en de Ideal Finish Powder. En sindsdien gebruik ik het liefste deze twee!


De foundation heb ik overgepot. Er kwam niks meer uit het tubetje zelf, maar toen ik hem openknipte zat er nog een dikke laag in! Altijd openknippen, die handel!
Hier een foto van de originele tube:


Ik heb beide producten in de kleur Nude. Het is echt de perfecte kleur voor mij!
De foundation is eerder dik en crèmig. Het dekt heel goed: ik heb vaak zelfs geen concealer nodig als ik dit gebruik.


Swatchje met flits

Blending...

Blended!

Zoals je kunt zien dekt de foundation heel erg goed. En ook al is hij best dik, je voelt hem niet "zitten" op je huid. Het resultaat is heel natuurlijk en het geeft je gezicht nog een natuurlijke gloed!
Ook de houdbaarheid is geweldig. 's Avonds, na een lange dag school, zie ik er vaak nog heel fris uit. Natuurlijk niet zoals 5 seconden nadat ik me heb opgemaakt, maar veel verschil is er niet.

Ik gebruik deze foundation gedurende 3 van de 4 seizoenen :) Aangezien hij best licht is, vind ik hem niet geschikt voor in de zomer. Dan gebruik ik liever een iets donkerdere kleur en een lichtere formule (momenteel gebruik ik de Bourjois Healthy Mix, review volgt later). Maar voor de rest van het jaar is hij perfect! Met deze foundation creëer je echt een egale basis waarbij blush en bronzer etc. heel goed tot z'n recht komt.

Maakt niet uit welke foundation ik gebruik, maar ik poeder hem altijd af met de Nivea Ideal Finish Mattifying Powder, ook in Nude.



Echt heel spectaculair en geweldig goed is de poeder niet, maar ik vind hem heel fijn!

Bovendien ruiken de producten van Nivea zooooo lekker! Ik kan er gewoon urenlang aan blijven snuffelen. En normaal gezien gebruik ik vele producten (foundation, blushes, poeders etc.) nooit volledig op. Maar ik moet toegeven dat dit al mijn tweede flesje foundation is en mijn poeder is ook al bijna op! Dit heb ik nog nooit gehad :D Ik vind de producten zelfs zó goed dat ik de poeder heb aangeraden aan mijn zus toen ze een nieuwe zocht.

En jullie? Gebruiken jullie ook producten van Nivea?

Veel liefs,
Diana

5 opmerkingen:

www.beautyking.nl zei

Huh weer zoiets geks.. make-up van nivea?dit ken ik helemaal niet joh...!
Volgens mij is ook dit niet verkrijgbaar in NL?:(

x

Anoniem zei

Neen, het is inderdaad niet verkrijgbaar in NL
Wel in België,bij de kruidvat ed
Wat is wss ook de reden waarom er zo weinig over te vinden is op beauty blogs.

www.beautyking.nl zei

ja dat zal t dan inderdaad zijn ja:P:)

Anoniem zei

Ik heb ook een supergoede foundation van Nivea!
Ik weet wel niet meer welke het precies is want ik heb hem ook overgepot maar het is er zeker ene van Nivea.
en ook de mijne ruikt heerlijk en blijft supergoed zitten.
Zalige foundation, koop ik zeker nog eens!
(Het is trouwens wel zeker niet dezelfde als de jouwe)

Anoniem zei

Ik gebruik die witte creme van nivea
, hij toont achteraf wel erg bruin, het is alsof hij de werking van foundation heeft. Grtjs Thijs

Een reactie posten

Lief dat je een comment achterlaat, je t'aime!