8 sep 2010

DIY: kwastenhouder maken

Mijn kwasten liggen normaal gezien altijd in een lade. Heel onoverzichtelijk en rommelig. Daarom vond ik dat het tijd werd dat ik een kwastenhouder zocht!
Eerst keek ik rond op internet, om te zien of ik eentje kon kopen aangezien ik heel LUI onhandig ben :) Maar daar vond ik ofwel geen leuke kwastenhouders, ofwel veel te dure prulletjes. Daarom besloot ik om zélf eentje te maken. En het beste gedeelte is: het kost weinig én iedereen kan het, zelfs als je twee linkerhanden hebt, zoals mij.



Het is héél simpel: ga naar de Blokker of Xenos of eender welke winkel, en haal er een vaasje en wat decoratiezand/steentjes/knikkers/... Keuze genoeg! Ik heb een simpele, ronde vaas van €1,50 en een busje decoratiesteentjes voor €1 gekocht bij de Blokker. Maar je kan evengoed gaan voor een funky design en gekleurde knikkers, het is maar wat jij zelf mooi vindt.



Ook heb ik een leuke label/sticker gemaakt voor op mijn vaas te plakken. Dat maakt het iets unieker dan een gewone vaas. Ik heb hem hieronder geplaatst voor degenen die hem ook willen hebben.


De rest is heel simpel: je gooit je decoratiezand in je vaas, sticker erop en klaar. Duurt 10 seconden en je hebt een superleuke kwastenhouder!


Nu je kwasten erin en voilà. Voor €2,50 (in mijn geval) een handige en mooie kwastenhouder! Hij staat heel mooi op mijn bureau en het is een stuk overzichtelijker.


Ik heb nog hele mooie voorbeelden gevonden van kwastenhouders voor extra inspiratie, zie hieronder:



Hoe bewaar jij jouw make up kwasten?

Veel liefs,
Diana