26 aug 2010

Review: John Frieda Frizz Ease Serum

Vandaag een review over één van mijn favoriete haarproducten : de Frizz-Ease serum van John Frieda, mijn enige haarproduct!
Nvdr: ik heb dit artikeltje in de prille dagen na de geboorte van mijn blog geschreven. Aangezien er toen (bijna) geen lezers waren en nu, herpubliceer ik het. Dit is een soort van repromote, zoals de MSF's van MAC :D
Een paar maanden geleden heb ik dit flesje gekocht. Ik zocht iets om mijn haren te beschermen tegen de hitte van de stijltang, aangezien ik mijn haren altijd krul met een stijltang (daar volgt nog een artikel over).Mijn oog viel meteen op dit kleurrijk flesje. Het was best duur naar mijn smaak (€14,95 voor 50 ml!), maar ik moet toegeven dat dit product het geld waard is.


De Frizz-Ease serum is een doorzichtige vloeistof met een aangenaam geurtje. Je hebt genoeg aan 1 pompje voor heel je kapsel. Ik gebruik deze serum het liefst 's morgens, de ochtend nadat ik de avond ervoor mijn haren heb gewassen (haha hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel). Dan glanzen mijn haren mooi zonder zwaar aan te voelen. En ik heb precies ook het gevoel dat mijn haren dikker en voller zijn geworden sinds ik dit product gebruik! Ik heb al redelijk dik haar van mezelf, maar vergeleken met mijn zussen heb ik best dun haar aangezien ik vaak een stijltang gebruik. Met deze serum is dat probleem dus opgelost.

Je moet wel oppassen dat je even wacht met de stijltang of krultang te gebruiken na het aanbrengen van de serum. Laat het eventjes intrekken en ga dan aan de slag, want anders is je haar nog wat “vettig” van de serum en zal je haar niet meteen zo stijl/krullerig worden.
Ik was mijn haren om de dag, en de dag dat ik mijn haren dus opnieuw moet wassen gebruik ik liever geen serum. Dan voelen mijn haren weer zo vettig aan. Hetzelfde heb ik als ik wat serum doe in nat haar en het dan vervolgens föhn.

Normaal gezien gebruik ik geen producten voor mijn haren omdat ik gezegend ben met een sterke haardos :) Maar bij dit product zweer ik. Ik gebruik het al enkele maanden en het is nog voor meer dan de helft vol. Als mijn flesje op is ga ik zeker een nieuwe halen!

Pluspunten:
+ beschermt tegen de hitte
+ maakt het haar voller (bij mij dan toch ;) )
+ geeft het haar glans en volume

Minpunten:
- de prijs
- vervelende verpakking (soms lekt er wat uit en dan is het een vettige boel)
- maakt het haar vettig als je het te vaak gebruikt

De Frizz-Ease serum van John Frieda is voor €14,95 te koop bij de drogisterij.

Veel liefs,
Diana