22 aug 2010

PureDKNY

Jullie konden gisteren al lezen dat ik een nieuwe parfum heb gekocht: PureDKNY van - uiteraard - DKNY. Vandaag een review erover!



" PureDKNY is een eenvoudige luxe - met de kenmerkende geur van een druppel vanille in water. De zachte bloemtonen omvatten onder meer een akkoord van dauwdruppels op een bloembad, lotusbloemen en de Bulgaarse Roos, in een samenspel met het bloemige hart van transparante jasmijn, freesia en weelderige orchideeën. Het parfum wikkelt de huid in de geur van witte amber, romig sandelhout en een druppel vanille in water. "

Normaal gezien ben ik geen fan van vanille, maar ik was verkocht toen ik deze geur rook. Ik nam een flesje van 30 ml, aangezien het een eau de parfum is. Dat is geconcentreerder dan eau de toilette, je hebt er dus minder van nodig en de geur blijft langer hangen. PureDKNY kostte €31 bij de Ici Paris.


Zoals jullie misschien weten, doe ik altijd research op internet vóór ik een bepaald product koop. Dit keer heb ik dat niet gedaan, PureDKNY was eerder een impulsieve aankoop. Maar wel een goede, impulsieve aankoop natuurlijk. Omdat ik toch zo'n freak ben, heb ik achteraf toch eens wat opgezocht over dit geurtje. En wat bleek nu? Ik heb een goed doel gesteund!


Ontwerpster Donna Karen is altijd bezig geweest met het welzijn van vrouwen. Daarom werkte ze voor dit parfum samen met CARE, één van de leidende organisaties in de wereld die vecht tegen de globale armoede.
Zo gaat een groot deel van de opbrengsten naar CARE, die vrouwen helpt in Uganda om een goed spaar-en leensysteem op te zetten.
 Zoals beschreven bevat dit parfum een druppel vanille. Maar dat druppeltje kom van de vanilleboonboeren, die voornamelijk vrouwen zijn, uit Uganda. Zo helpt DKNY die boerinnen om een beter leven te creëeren voor zichzelf. Een prachtig idee, vind ik.
Maar DKNY gaat verder dan alleen het welzijn van die boerinnen. Het prachtig, druppelvormig flesje is gemaakt van 100% recycleerbaar glas, en het doosje van gecerticifeerd hout. Oh, en zelfs de inkt is milieuvriendelijk.


Ik ben blij dat ik op deze manier mensen kan helpen. Toch kan ik het niet helpen en voel ik me ZO materialistisch. Ik koop parfum van €30 terwijl er zoveel mensen zijn die niet eens eten kunnen kopen.
Wat vind jij hiervan?

Veel liefs,
Diana