9 aug 2010

Mijn eigen kot!

Begin oktober ga ik ein-de-lijk op kot! Voor de Nederlandse dames onder ons, dat is op kamers gaan :D Rond de paasvakantie heb ik een leuke kot gevonden in Diepenbeek. Vandaag enkele foto's van mijn toekomstige woonplaats!


Begin oktober ga ik biomedische wetenschappen studeren aan de universiteit van Diepenbeek. Ik wou eerst voor geneeskunde gaan, maar ik ben jammer genoeg niet door het ingangsexamen geraakt, net zoals de 85% anderen van de 3600 kandidaten! Het was écht een moeilijk examen. Ik was diep teleurgesteld toen ik bericht kreeg dat ik niet door was, maar ik had echt geen zin meer in al die stress en het gereis naar Brussel en terug...
Daarom besloot ik om het eerste jaar aan de unief biomedische te gaan doen. Dan zit ik ook meteen bij mijn beste vriendin in de klas! Bovendien kan je na je eerste jaar biomedische, als je dan wel door het ingangsexamen geraakt, meteen overstappen naar het tweede jaar geneeskunde.

Nuja, het ging over mijn kot :D Ik heb eentje in Diepenbeek, amper een kilometer van de campus. Het is écht een droomkot! Ik betaal €225 per maand inclusief verwarming, elektriciteit, water, vloerverwarming, internet, telefoon,... Omg!! Ik kan het zelf bijna niet geloven! Bovendien is het gebouw in een hele goede staat en is alles netjes en rustig gelegen.

Hieronder zijn een paar foto's van mijn nieuwe woonplaats:





De meubels zijn nog van de vorige eigenaresse. Ik heb ook niet al te veel foto's kunnen nemen, maar zodra ik intrek en alles gedecoreerd is naar mijn smaak volgt er een kleine rondleiding :D

En jullie? Gaan jullie op kot/kamers, of ben je dat van plan? Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Veel liefs,
Diana

5 opmerkingen:

LiefdeVoorBeauty zei

Leuk plekje! Ik heb een jaar op kamertraining gewoond. Dat is weer iets heel anders natuurlijk! Daarna 2 jaar op mezelf met vriendlief en nu wonen we tijdelijk bij zijn ouders in tot we zelf weer een huis hebben.

Benthe zei

Das geen geld!

www.beautyking.nl zei

OOOOOOOOOOOMMGGG WAT VET!!!:d:d
IK ZOU ALLES INRICHTEN VOL MET BEAUTY HAHA:p:$
ga je wel een filmpje maken als je het gaat inrichten en alles klaar is!
stoer man!!:) ik ben er zelf nog wat te jong voor maar kan niet wachten!!

x

Bibiane zei

Hehe mijn vriend werkt op unif van Diepenbeek en zit er ook op kot (hij doctoreert er in de chemie) :) Ziet er echt een heel leuk kot uit. Mijn broertje heeft hetzelfde als jij gedaan. Was er 2 keer niet door voor ingangsexamen, dan biomedische gedaan, weer ingangsexamen en dan eerste jaar geneeskunde. Want je moet voor alles van biomedische door zijn en dan slagen voor ingangsexamen en dan nog stage inhalen. Zag hij niet echt zitten en hij vond het plezanter om met nieuwelingen te beginnen (begrijpelijk, anders ken je geen kat). Hij vond biomedische wel 3 keer niks van opleiding en is veel gelukkiger nu in geneeskunde :) Veel succes alvast!

Astrid zei

Amai, het ziet er best wel groot uit! Da vind je nie vaak meer als je een kot zoekt :o !

Een reactie posten

Lief dat je een comment achterlaat, je t'aime!