20 jul 2010

Kinderen en make up

Ik weet niet of jullie het gemerkt hebben, maar de laatste tijd worden we vaak gebombardeerd met het fenomeen van kinderen en make up. Op tv zijn er programma's zoals 'Toddlers and Tiaras', en zelfs als ik naar mijn omgeving kijk (ik noem geen namen) zie ik zelf ook jonge meisjes die zich helemaal optutten, compleet met make up en skimpy outfits.

© Toddlers and Tiara's

Dit is maar het topje van de ijsberg. Steeds meer en meer vrouwen willen hun kinderen laten meedoen met schoonheidswedstrijden, die veel druk plaatst op de schouders van die kinderen.
Maar niet alleen de ouders doen hieraan mee. De kinderen zelf beginnen steeds op vroegere leeftijd te spelen met de lippenstift van hun mama, of doen hoge hakken aan. Wat doe je dan als ouder? Het verbieden of het aanmoedigen?

Een tijdje geleden kwam ik trouwens nog dit filmpje tegen waarin een paar 7-jarige meisjes dansten op Single Ladies van Beyoncé. Bekijk het zelf maar en laat weten wat je er van vindt.

http://www.youtube.com/watch?v=L3jaujeGv3k

Persoonlijk vind ik het zeer jammer dat kinderen van tegenwoordig steeds sneller gebombardeerd worden in het volwassene leven. Waar is de tijd gebleven dat jonge meisjes met barbiepoppen speelden in plaats van zich helemaal op te tutten?

Wat vinden jullie hiervan?